Om gebruik te kunnen maken van de verlanglijst, deze permanent op te slaan en te delen met je familie en vrienden, maak eenvoudig een gratis account bij ons aan.
Maak gratis account aan Heb je al een account?We hebben nog meer fantastische aanbiedingen voor jou.
Je kunt deze verhuur direct bij je gastheer aanvragen en je krijgt binnen een korte tijd een reactie.
Je kunt deze verhuur direct bij je gastheer aanvragen en je krijgt binnen een korte tijd een reactie.
Begane grond
Woonkamer met radio, televisie
Keuken met vaatwasser, combi-oven, Nespresso-koffiemachine en waterkoker.
Badkamer met toilet en douche.
Groot zuidelijk terras (tuinstoelen, tuintafel, kussens en parasol zijn aanwezig).
Slaapkamer met twee eenpersoonsbedden, eigen inloopdouche en toilet.
Apart toilet.
Berging met wasmachine en droger.
Eerste verdieping
Twee slaapkamers met elk twee eenpersoonsbedden.
Badkamer met inloopdouche en WC.
Extra's
Gratis Wi-Fi is beschikbaar en je kunt gebruikmaken van de wasmachine en de droger. Er is ook een zonnedouche in de badkamer op de begane grond. Het is mogelijk om broodjes voor het ontbijt te bestellen bij de broodjesservice Texel.
---
5 km
2 km
15 km
1 km
1 km
1 km
2 km
25 km
10 km
2 km
---
---
Zaterdags vanaf 14:00 uur vertrek zaterdag voor 10:00 uur.
Je wordt nog niet in rekening gebracht
Let op, er kunnen extra kosten ontstaan op basis van gebruik. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan direct contact op met de verhuurder.
RECRON-VOORWAARDEN
Deze RECRON-voorwaarden zijn tot stand gekomen in samenwerking met de Nederlandse Consumentenbond en de Nederlandse Toeristenbond ANWB in het kader van de Coördinatiegroep Zelfregulering van de Sociaal-Economische Raad en treden, ook voor de lopende contracten, in werking op 1 juli 2016.
De Nederlandstalige tekst is geldend. In geval van tegenstrijdigheden tussen de Duitstalige en de Nederlandstalige versie prevaleert de Nederlandstalige versie.
Artikel 1: Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Vakantieverblijf: tent, vouwwagen, camper, caravan (met vaste standplaats), bungalow, zomerhuisje, trekkershut en dergelijke;
b. Ondernemer: het bedrijf, de inrichting of de vereniging die de recreant het vakantieverblijf ter beschikking stelt;
c. de Recreant: degene die met de ondernemer de overeenkomst aangaat betreffende het vakantieverblijf;
d. de Mederecreant(en): de eveneens in de overeenkomst genoemde persoon/personen;
e. een Derde: elke andere persoon die niet de recreant en/of zijn mederecreant(en) is;
f. overeengekomen prijs: het bedrag dat voor het gebruik van het vakantieverblijf wordt betaald; hierbij dient aan de hand van een prijslijst aangegeven te worden wat niet in de prijs is inbegrepen;
g. Kosten: alle kosten die samenhangen met de exploitatie van het recreatiecentrum van de ondernemer;
h. Informatie: schriftelijke/elektronische gegevens over het gebruik van het vakantieverblijf, de voorzieningen en de regels met betrekking tot het verblijf;
i. Geschillencommissie: Geschillencommissie Recreatie in Den Haag, gevormd door ANWB/Consumentenbond/RECRON;
j. Annulering: de schriftelijke beëindiging van de overeenkomst door de recreant, voor de ingangsdatum van het verblijf.
k. een Geschil: wanneer een bij de ondernemer ingediende klacht van de vakantieganger niet naar tevredenheid van de partijen is opgelost.
Artikel 2: Inhoud van de overeenkomst
1. De ondernemer stelt de recreant voor recreatieve doeleinden, dus niet voor permanente bewoning, een vakantieverblijf van de overeengekomen soort of het overeengekomen type ter beschikking, en wel voor de overeengekomen periode en voor de overeengekomen prijs.
2. De ondernemer is verplicht om de recreant de schriftelijke informatie, op grond waarvan de overeenkomst onder andere wordt gesloten, vooraf te overhandigen. De ondernemer moet de recreant altijd tijdig schriftelijk op de hoogte stellen van wijzigingen in deze informatie.
3. Als de informatie aanzienlijk afwijkt van de bij het aangaan van de overeenkomst verstrekte informatie, is de recreant gerechtigd de overeenkomst zonder kosten ongedaan te maken.
4. De recreant is verplicht de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie na te leven. Hij dient ervoor te zorgen dat een mederecreant/mederecreanten en/of een derde/den die hem bezoeken en/of bij hem verblijven, de overeenkomst en de regels in de bijbehorende informatie naleven.
5. Als de inhoud van de overeenkomst en/of de bijbehorende informatie afwijkt van de RECRON-voorwaarden, gelden de RECRON-voorwaarden. Hierdoor wordt het recht van de recreant en de ondernemer niet aangetast om individuele aanvullende afspraken te maken, waarbij ten gunste van de recreant van deze voorwaarden wordt afgeweken.
Artikel 3: Duur en beëindiging van de overeenkomst
De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen termijn, zonder dat hiervoor opzegging vereist is.
Artikel 4: Prijs en prijswijziging
1. De prijs wordt overeengekomen op basis van de op dat moment geldende tarieven die door de ondernemer zijn vastgesteld.
2. Als na de vaststelling van de overeengekomen prijs door een extra belasting van de ondernemer als gevolg van een wijziging van lasten en/of heffingen die direct betrekking hebben op het vakantieverblijf of de recreant, extra kosten ontstaan, kunnen deze ook na het sluiten van de overeenkomst aan de recreant worden doorberekend.
Artikel 5: Betaling
1. De recreant dient de betalingen in euro's te voldoen, tenzij anders is overeengekomen, en wel binnen de overeengekomen termijnen.
2. Als de recreant ondanks voorafgaande schriftelijke aanmaning zijn betalingsverplichting binnen een termijn van twee weken na ontvangst van de schriftelijke aanmaning niet of niet op de juiste wijze nakomt, is de ondernemer gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van de overeengekomen prijs.
3. Als de ondernemer op de aankomstdag niet in het bezit is van het volledige verschuldigde bedrag, is hij gerechtigd de recreant de toegang tot het vakantieverblijf te weigeren, onverminderd het recht van de ondernemer op volledige betaling van de overeengekomen prijs.
4. De buitengerechtelijke kosten die de ondernemer terecht heeft gemaakt na een ingebrekestelling komen ten laste van de recreant. Als het totaalbedrag niet tijdig is betaald, wordt na schriftelijke aanmaning de wettelijk vastgestelde rente over het nog openstaande bedrag in rekening gebracht.
Artikel 6: Annulering
1. Bij annulering is de recreant aan de ondernemer een vergoeding verschuldigd. Deze bedraagt:
- bij annulering drie maanden voor de ingangsdatum of eerder: 15% van de overeengekomen prijs;
- bij annulering tussen drie en twee maanden voor de ingangsdatum: 50% van de overeengekomen prijs;
- bij annulering tussen twee maanden en één maand voor de ingangsdatum: 75% van de overeengekomen prijs;
- bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum: 90% van de overeengekomen prijs;
- bij annulering op de dag van de ingangsdatum: 100% van de overeengekomen prijs.
2. De vergoeding zal naar rato verminderd worden met de administratiekosten, als de plaats door een derde op aanbeveling van de recreant en met schriftelijke instemming van de ondernemer voor dezelfde periode of een deel van deze periode wordt gereserveerd.
Artikel 7: Gebruik door derden
1. Gebruik van het vakantieverblijf door derden is alleen toegestaan als de ondernemer hiervoor schriftelijk toestemming heeft gegeven.
2. De toestemming kan onder bepaalde voorwaarden worden gegeven, die - als dit het geval is - vooraf schriftelijk dienen te worden vastgelegd.
Artikel 8: Voortijdig vertrek van de recreant
De recreant is verplicht de volledige prijs voor de overeengekomen tariefperiode te betalen.
vereniging van recreatieondernemers nederland
vakantieverblijven
Artikel 9: Tussentijdse beëindiging door de ondernemer en ontruiming bij een toerekenbare tekortkoming en/of een onrechtmatige daad
1. De ondernemer kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen:
a. als de recreant, de mederecreant(en) en/of een derde de verplichtingen uit de overeenkomst, de regels in de bijbehorende informatie en/of de overheidsvoorschriften, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, niet of niet op de juiste wijze nakomt/nakomen respectievelijk naleeft/naleven, en wel in zodanige mate dat van de ondernemer redelijkerwijs niet kan worden gevergd de overeenkomst voort te zetten;
b. als de recreant, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, de ondernemer en/of mederecreanten lastigvalt, of de goede sfeer op het terrein of in de directe omgeving van het terrein verstoort;
c. als de recreant, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, door de wijze waarop hij van het vakantieverblijf gebruik maakt, de bestemming van het terrein miskent.
2. Als de ondernemer een tussentijdse beëindiging en ontruiming wenst, dient hij dit de recreant per persoonlijk overhandigde brief te laten weten. In deze brief dient hij de recreant te wijzen op de mogelijkheid het geschil aan de Geschillencommissie voor te leggen. Verder dient hij de recreant te informeren over de termijn die in artikel 13 lid 3 wordt beschreven, die daarbij in acht genomen dient te worden. De schriftelijke waarschuwing kan in spoedeisende gevallen achterwege blijven.
3. Na beëindiging dient de recreant ervoor te zorgen dat het vakantieverblijf ontruimd is en het terrein zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 24 uur, verlaten is.
4. De recreant blijft in principe verplicht de overeengekomen tarief te betalen.
Artikel 10: Wetgeving en regels
1. De recreant dient te allen tijde te zorgen dat het vakantieverblijf, zowel intern als extern, aan alle milieu- en veiligheidseisen voldoet, die door de overheid aan het vakantieverblijf gesteld kunnen worden.
2. De recreant is verplicht alle op het terrein geldende veiligheidsvoorschriften nauwkeurig na te leven. Eveneens dient hij ervoor te zorgen dat een mederecreant/mederecreanten en/of een derde/den die hem bezoeken en/of bij hem verblijven, de op het terrein geldende veiligheidsvoorschriften nauwkeurig naleven.
Artikel 11: Onderhoud en aanleg
1. De ondernemer is verplicht het recreatieterrein en de centrale voorzieningen goed te onderhouden.
2. De recreant is verplicht ervoor te zorgen dat de toestand van het vakantieverblijf en de directe omgeving gedurende de looptijd van de overeenkomst niet gewijzigd wordt.
3. Het is de recreant, de mederecreant(en) en/of (een) derde(n) niet toegestaan op het terrein te graven, bomen te vellen, struiken te snoeien of een andere soortgelijke activiteit te ondernemen.
Artikel 12: Aansprakelijkheid
1. De wettelijke aansprakelijkheid van de ondernemer voor andere schade dan letselschade en schade met dodelijke afloop is beperkt tot een maximumbedrag van € 455.000,00 per gebeurtenis. De ondernemer is verplicht zich hiertegen te verzekeren.
2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor een ongeval, diefstal of schade op zijn terrein, tenzij dit het gevolg is van gebreken die aan de ondernemer toe te rekenen zijn.
3. De ondernemer is niet aansprakelijk voor de gevolgen van extreme weersomstandigheden of andere vormen van overmacht.
4. De ondernemer is aansprakelijk voor storingen in de voorzieningen, tenzij deze het gevolg zijn van overmacht.
5. De recreant is aansprakelijk jegens de ondernemer voor schade die is veroorzaakt door het verrichten of nalaten van handelingen door hemzelf, de mederecreant(en) en/of de derde(n), voor zover het om schade gaat die aan de recreant, de mederecreant(en) en/of de derde(n) toe te rekenen is.
6. De ondernemer is verplicht passende maatregelen te treffen nadat de recreant hem heeft gemeld dat andere recreanten hem lastigvallen.
Artikel 13: Geschillenregeling
1. Voor de vakantieganger en de ondernemer zijn de uitspraken van de Geschillencommissie bindend.
2. Op alle geschillen betreffende de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend de Geschillencommissie of een Nederlandse rechter is bevoegd deze geschillen te behandelen.
3. Bij een geschil dat de uitvoering van deze overeenkomst betreft, dient het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de vakantieganger de klacht bij de ondernemer heeft ingediend, schriftelijk of in een andere door de Geschillencommissie te bepalen vorm bij deze aanhangig gemaakt te worden. Als de ondernemer een geschil bij de Geschillencommissie aanhangig wil maken, moet hij de vakantieganger verzoeken zich binnen vijf weken uit te spreken of hij voor de Geschillencommissie wil verschijnen of niet. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de bovengenoemde termijn vrij acht het geschil aan de rechter voor te leggen. Op de plaatsen waar de voorwaarden spreken van Geschillencommissie kan een geschil aan de rechter worden voorgelegd. Als de vakantieganger het geschil aan de Geschillencommissie heeft voorgelegd, is de ondernemer aan deze beslissing gebonden.
4. Voor de behandeling van geschillen wordt verwezen naar het reglement Geschillencommissie Recreatie. De Geschillencommissie is niet bevoegd een geschil te behandelen dat betrekking heeft op ziekte, letsel, overlijden of op de niet-betaling van een rekening, waar geen materiële klacht aan ten grondslag ligt.
5. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
Artikel 14: Nakomingsgarantie
1. RECRON zal de verplichtingen van een RECRON-lid jegens de recreant, die hem in een bindend advies door de Geschillencommissie zijn opgelegd, overnemen onder de tussen RECRON en de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken overeengekomen voorwaarden, indien de betreffende ondernemer deze niet binnen de daarvoor in het bindend advies gestelde termijn heeft voldaan.
2. Indien de ondernemer het bindend advies binnen twee maanden na de datum ervan ter toetsing aan de burgerlijke rechter heeft voorgelegd, wordt de eventuele nakoming van het bindend advies opgeschort totdat de burgerlijke rechter uitspraak heeft gedaan.
3. Voor toepassing van de nakomingsgarantie is vereist dat de recreant zich hierover schriftelijk tot RECRON wendt.
Artikel 15: Wijzigingen
Wijzigingen in de RECRON-voorwaarden kunnen uitsluitend tot stand komen in overleg met de consumentenorganisaties, die in dit geval vertegenwoordigd worden door de ANWB en de Consumentenbond.
Reinigung €100,-
Kurtaxe €2,30p.p.p.t im 2022 fur 2023?
Kaution €100,-
Bedrijf Landgoed Springtij - Mevrouw Petra Kikkert
Wij spreken: Duits en Engels
Accommodatienummer: 403946
Wij, Robert en Petra, wonen sinds 1985 op het Springtij Estate. We leven en werken hier graag.
Voer meer gegevens in om het contactnummer van de host te krijgen
*Haftungsausschluss: Kann Bewertungen von vertrauenswürdigen Drittanbietern enthalten
Er zijn nog geen beoordelingen ingediend voor deze accommodatie. Schrijf nu de eerste beoordeling!
Om gebruik te kunnen maken van de verlanglijst, deze permanent op te slaan en te delen met je familie en vrienden, maak eenvoudig een gratis account bij ons aan.
Maak gratis account aan Heb je al een account?