Annuleringsbeleid
AVG - Algemene Voorwaarden
1) Toepassingsgebied
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle contracten voor de verhuur van hotelkamers of vakantieappartementen voor accommodatie, evenals alle in dit verband voor de klant geleverde verdere diensten en leveringen van het hotel (hotelontvangstcontract). Eigenaar van het hotel is Seehotel Hartung OHG, Uferstraße 31, 87629 Füssen. Vertegenwoordigende directeuren: Marita, Josef en Simon Hartung. De term "hotelontvangstcontract" omvat en vervangt de volgende termen: accommodatie-, gastontvangst-, hotel-, hotelkamervertrag.
1.2 Het onderverhuren of doorverhuren van de toegewezen kamers, evenals het gebruik ervan voor andere dan accommodatiedoeleinden, vereist de voorafgaande toestemming van het hotel in tekstvorm, waarbij § 540 lid 1 zin 2 BGB wordt afgewezen, voor zover de klant geen consument is.
1.3 Algemene voorwaarden van de klant zijn alleen van toepassing als dit vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen.
2) Contractsluiting, -partners, verjaring
2.1 Contractpartners zijn het hotel en de klant. Het contract komt tot stand door de acceptatie van de aanvraag van de klant door het hotel. Het hotel is vrij om de kamerreservering in tekstvorm te bevestigen.
2.2 Alle claims tegen het hotel verjaren in principe binnen een jaar vanaf het wettelijke begin van de verjaring. Schadeclaims verjaren afhankelijk van kennis binnen vijf jaar, voor zover ze niet gebaseerd zijn op een schending van het leven, het lichaam, de gezondheid of de vrijheid. Deze schadeclaims verjaren onafhankelijk van kennis binnen tien jaar. De verkortingen van de verjaringstermijnen zijn niet van toepassing op claims die gebaseerd zijn op een opzettelijke of grove nalatigheid van het hotel.
3) Diensten, prijzen, betaling, compensatie
3.1 Het hotel is verplicht de door de klant geboekte kamers beschikbaar te houden en de overeengekomen diensten te leveren.
3.2 De klant is verplicht de overeengekomen of geldende prijzen van het hotel voor de kameroverdracht en de door hem gebruikte verdere diensten te betalen. Dit geldt ook voor diensten die direct door de klant of via het hotel zijn besteld en door derden worden geleverd en door het hotel worden voorgeschoten.
3.3 De overeengekomen prijzen zijn inclusief de belastingen en lokale heffingen die van toepassing zijn op het moment van het sluiten van het contract. Niet inbegrepen zijn lokale heffingen die volgens het respectieve gemeenterecht door de gast zelf verschuldigd zijn, zoals bijvoorbeeld toeristenbelasting. Bij wijziging van de wettelijke omzetbelasting of bij nieuwe invoering, wijziging of afschaffing van lokale heffingen op het voorwerp van de prestatie na het sluiten van het contract, worden de prijzen dienovereenkomstig aangepast. Bij contracten met consumenten geldt dit alleen als de periode tussen het sluiten van het contract en de uitvoering van het contract meer dan vier maanden bedraagt.
3.4 Het hotel kan zijn toestemming voor een door de klant gewenste latere vermindering van het aantal geboekte kamers, de prestatie van het hotel of de verblijfsduur van de klant afhankelijk maken van het feit dat de prijs voor de kamers en/of voor de overige diensten van het hotel verhoogt.
3.5 Facturen van het hotel zonder vervaldatum zijn onmiddellijk betaalbaar na ontvangst van de factuur zonder aftrek. Het hotel kan op elk moment onmiddellijke betaling van verschuldigde vorderingen van de klant eisen. Bij betalingsachterstand is het hotel gerechtigd de wettelijke vertragingsrente van 9% respectievelijk bij rechtshandelingen waarbij een consument betrokken is, 5% boven de basisrente in rekening te brengen. Het hotel behoudt zich het recht voor om hogere schade te bewijzen.
3.6 Het hotel heeft het recht om bij het sluiten van het contract een redelijke aanbetaling of zekerheid van de klant te eisen, bijvoorbeeld in de vorm van een creditcardgarantie. De hoogte van de aanbetaling en de betalingstermijnen kunnen in het contract in tekstvorm worden overeengekomen. Bij aanbetalingen of zekerheidsprestaties voor pakketreizen blijven de wettelijke bepalingen onaangetast.
3.7 In gerechtvaardigde gevallen, zoals bij betalingsachterstand van de klant of uitbreiding van de contractomvang, heeft het hotel het recht om ook na het sluiten van het contract tot aan het begin van het verblijf een aanbetaling of zekerheid in de zin van de bovenstaande nummer 3.6 of een verhoging van de in het contract overeengekomen aanbetaling of zekerheid tot de volledige overeengekomen vergoeding te eisen.
3.8 Het hotel heeft verder het recht om bij aanvang en tijdens het verblijf van de klant een redelijke aanbetaling of zekerheid in de zin van de bovenstaande nummer 3.6 te eisen voor bestaande en toekomstige vorderingen uit het contract, voor zover een dergelijke niet reeds volgens bovenstaande nummer 3.6 en/of nummer 3.7 is geleverd.
3.9 De klant kan alleen met een onbetwiste of rechtsgeldige vordering tegen een vordering van het hotel compenseren of verrekenen.
4) Terugtrekking van de klant (annulering, annulering) /
Niet gebruik maken van de diensten van het hotel (no show)
4.1 Een terugtrekking van de klant uit het contract met het hotel is alleen mogelijk als een terugtrekkingsrecht uitdrukkelijk in het contract is overeengekomen, er een ander wettelijk terugtrekkingsrecht bestaat of als het hotel uitdrukkelijk instemt met de opzegging van het contract. De overeenkomst van een terugtrekkingsrecht en de eventuele toestemming voor een opzegging van het contract moeten elk in tekstvorm plaatsvinden.
4.2 Indien tussen het hotel en de klant een datum voor kosteloze terugtrekking uit het contract is overeengekomen, kan de klant tot die tijd terugtrekken uit het contract zonder betalings- of schadeclaims van het hotel te activeren. Het terugtrekkingsrecht van de klant vervalt als hij zijn recht op terugtrekking niet uitoefent tot de overeengekomen datum tegenover het hotel.
4.3 Als een terugtrekkingsrecht niet is overeengekomen of al is vervallen, bestaat er ook geen wettelijk terugtrekkings- of opzeggingsrecht en stemt het hotel niet in met de opzegging van het contract, dan behoudt het hotel het recht op de overeengekomen vergoeding ondanks het niet gebruik maken van de dienst. Het hotel moet de inkomsten uit andere verhuur van de kamers en de bespaarde uitgaven niet verrekenen. In dit geval is de klant verplicht om voor hotelkamers minimaal 80% en voor vakantieappartementen 90% van de contractueel overeengekomen prijs voor overnachting of het geboekte aanbod met extra diensten of externe diensten te betalen.
5) Terugtrekking van het hotel
5.1 Voor zover is overeengekomen dat de klant binnen een bepaalde periode kosteloos uit het contract kan terugtrekken, heeft het hotel in deze periode ook het recht om uit het contract terug te trekken, als er aanvragen van andere klanten zijn voor de contractueel geboekte kamers en de klant op navraag van het hotel met een redelijke termijnstelling niet afziet van zijn recht op terugtrekking.
5.2 Indien een volgens nummer 3.6 en/of nummer 3.7 overeengekomen of vereiste aanbetaling of zekerheid ook niet wordt geleverd na het verstrijken van een redelijke termijn gesteld door het hotel, dan heeft het hotel ook het recht om uit het contract terug te trekken.
5.3 Verder heeft het hotel het recht om om een