Annuleringsbeleid
Reserveringen met check-in tot 31 december 2021
De klant/toerist verliest de betaalde aanbetaling niet en heeft twee mogelijkheden:
Ontvangst van een voucher ter waarde van het betaalde bedrag
De voucher is geldig voor een reservering op hetzelfde object tot 31 december 2022
Als het object voor de gevraagde periode niet beschikbaar is, is de voucher geldig voor een ander object uit onze catalogus op het moment van reserveren
Om de voucher te ontvangen, is het absoluut noodzakelijk deze schriftelijk te accepteren, via ons intern berichtensysteem of via een e-mail waarin elke termijn wordt aangegeven.
De voucher moet binnen een jaar ingewisseld worden, dat wil zeggen tot 16 maart 2022 voor een willekeurig verblijf, tot 31 december 2022
Wordt deze binnen deze termijn niet gebruikt, dan gaat de betaalde aanbetaling volledig verloren.
Na het gebruik van de voucher is het niet meer mogelijk om de periode van het verblijf te wijzigen en gelden de gebruikelijke contractvoorwaarden.
De wijziging van de periode impliceert de toepassing van de prijzen die voor de nieuwe periode gelden, waarbij de minimumprijs die al voor de oorspronkelijke periode werd verwacht, wordt aangenomen. Daarom,
als de nieuwe periode een hogere huurprijs heeft, moet de klant het prijsverschil betalen
als de nieuwe periode een lagere huurprijs heeft, zal de prijs van de nieuwe reservering de oorspronkelijke prijs zijn.
een onmiddellijke terugbetaling van 50% te ontvangen
het betreft geen recht op terugbetaling: de terugbetaling heeft in dit geval een transactief karakter en impliceert het verlies van de resterende 50%.
Om de terugbetaling te ontvangen, moet deze schriftelijk per aangetekende e-mail of per aangetekende brief worden geaccepteerd, waarbij elke termijn wordt aangegeven.
De terugbetaling wordt binnen 8 weken na goedkeuring van de terugbetaling door BarbarHouse s.r.l. uitgevoerd op de door de klant opgegeven IBAN-coördinaten.
Vouchers die in 2020 zijn bevestigd en nieuwe reserveringen die vanaf 1 januari 2020 zijn gemaakt met check-in vanaf 1 april 2021
De aanbetaling om de reservering te bevestigen, wordt verlaagd tot 30% (in plaats van 40%, zoals in ons standaardbeleid).
De klant/toerist kan een gratis wijziging van de data aanvragen minstens 60 dagen voor de check-in alleen voor hetzelfde object; de nieuwe reservering moet in 2022 plaatsvinden, tot 31 december 2022. Als het object voor de gekozen periode beschikbaar is, kan de reservering alleen worden bevestigd met contextuele en gelijktijdige betaling van het verwachte restbedrag. De nieuwe reservering moet plaatsvinden vóór 16 maart 2022. Daarom:
De niet-beschikbaarheid van het object voor de gevraagde periode impliceert de mogelijkheid om het betaalde bedrag te gebruiken voor een ander object in onze catalogus;
Het niet betalen van het restbedrag tot 16 maart 2022 resulteert in het verlies van het betaalde bedrag, dat niet meer voor een nieuwe reservering kan worden gebruikt.
Elk bericht mag alleen via ons intern berichtensysteem worden verzonden.
Als er nieuwe infectiegevallen zijn die door de staatsautoriteiten worden verklaard, of nieuwe beperkingen die door de regio Apulië worden opgelegd, die nieuwe objectieve redenen voor annulering creëren, kan de klant om een wijziging van de data van de reservering vragen:
naar een nieuwe periode in 2021 zonder verlies van de aanbetaling (slechts één keer, tenzij er een nieuwe objectieve reden voor annulering is)
naar een nieuwe periode in 2022, door de integratie van een extra aanbetaling van 20% (voor in totaal 50%) binnen 7 dagen na het verzoek tot annulering van de reservering voor de periode in 2020, anders wordt de reeds betaalde 30% als verloren beschouwd. De nieuwe periode moet gekozen worden vóór 16 maart 2022.
Als de reservering binnen 30 dagen voor de aankomstdatum plaatsvindt, gelden de gebruikelijke reserverings- en annuleringsvoorwaarden, dat wil zeggen als de klant besluit de reservering om een subjectieve reden te annuleren, wordt de betaalde aanbetaling als verloren beschouwd. In geval van annulering minder dan 14 dagen voor de check-in, is het noodzakelijk de betaling van de vergoeding volgens de algemene voorwaarden te voldoen.
Als de klant besluit de reservering om subjectieve redenen te annuleren, wordt deze speciale annuleringsregeling toegepast:
De toerist moet de reservering per aangetekende brief annuleren, die reeds per fax onder nummer 0833 19 01 114 of per e-mail aan info[at]barbarhouse.com minimaal 14 dagen voor de aankomstdatum is aangekondigd. In dit geval verliest de klant het volledige bedrag dat als aanbetaling is betaald. Als de reservering minder dan 14 dagen voor aankomst wordt geannuleerd, moet de klant, naast het verlies van de betaalde aanbetaling, de agentuur een vergoeding van 20% van de huurprijs betalen, in totaal dus 50%.
Bijgewerkte beleid, geldig tot 1 februari 2021
De reserveringsvoorwaarden die gelden voor reserveringen tot 1 februari 2021, zijn hier aangegeven: https://www.barbarhouse.com/en/conditions-of-sale/policy-trip-cancellation-coronavirus-may-2020.html