Annuleringsbeleid
Voor boekingen die 30 dagen of meer voor aanvang van de huurperiode plaatsvinden, gelden de volgende voorwaarden:
een vooruitbetaling van 30% (tenzij anders vermeld) van de totale afgesproken prijs van de accommodatie moet onmiddellijk worden betaald als de betaling per creditcard wordt gekozen. Als de betaling per bankoverschrijving wordt gekozen, moet Rental Adria j.d.o.o. de gedane vooruitbetaling binnen 3 (drie) werkdagen ontvangen; de resterende 70% (tenzij anders vermeld) van de totale afgesproken accommodatieprijs moet uiterlijk 30 (dertig) dagen voor aanvang van de huurperiode worden betaald, als de betaling per creditcard of bankoverschrijving wordt gedaan. Als contante betaling wordt gekozen, zijn de resterende 70% onmiddellijk verschuldigd bij aankomst van de gast, en de gast is verplicht de rest rechtstreeks aan de eigenaar te betalen. Er is geen mogelijkheid om elektronisch (kaarten/pay pal) te betalen in het vakantieverblijf.
Voor boekingen die 30 dagen of minder voor aanvang van de huurperiode plaatsvinden, gelden de volgende voorwaarden:
Bij betaling per creditcard of overschrijving is het volledige huurbedrag onmiddellijk verschuldigd. De gast is verplicht betalingen te doen binnen de termijn en op de manier zoals beschreven in deze clausule van de algemene voorwaarden. Als de gast de betalingstermijnen niet naleeft, wordt dit gedrag beschouwd als een ernstige schending van de contractuele verplichtingen, en wordt het huurcontract beschouwd als onmiddellijk beëindigd, en Rental Adria j.d.o.o. is niet verplicht de gast hiervan op de hoogte te stellen.
Annuleringen en wijzigingen
Als je je reservering wilt annuleren of gedeeltelijk wilt annuleren, kun je dit doen door een schriftelijk verzoek per e-mail. De annulering wordt pas effectief vanaf de dag dat deze is beëindigd en Rental Adria j.d.o.o. deze annulering heeft ontvangen en alleen onder de voorwaarden van deze clausule. In geval van annulering van de huurovereenkomst worden alle ontvangen betalingen tot de dag van annulering ingehouden, en de gast heeft geen recht op teruggave ervan. In het geval dat een gast in dezelfde periode, voor dezelfde prijs en onder dezelfde voorwaarden een andere gast als vervanging kan vinden, zal Rental Adria j.d.o.o. de huurovereenkomst onmiddellijk overdragen aan deze na schriftelijke ontvangst van alle noodzakelijke informatie over de nieuwe gast en hem een schriftelijke bevestiging sturen. Reeds ontvangen bedragen van de accommodatieprijs worden door Rental Adria j.d.o.o. ingehouden na de overgedragen overeenkomst, en de nieuwe gast is verplicht de rest tot de totale prijs van de accommodatie te betalen, afhankelijk van de eerder gekozen betalingsmethode, die een integraal onderdeel van het contract vormt. Als je verhinderd bent om te reizen, heb je het recht om de reservering over te dragen aan een andere persoon en/of naar een andere datum, mits dit wordt goedgekeurd door de eigenaar van het object. Je moet ons echter meer dan 40 dagen voor aankomst informeren. Als je andere wijzigingen aan je boeking wilt aanbrengen nadat deze is bevestigd, moet je ons zo snel mogelijk hiervan op de hoogte brengen. Als de reservering 60 dagen voor aankomst van de gast wordt geannuleerd, wordt het volledige bedrag aan de gast terugbetaald. Als de reservering binnen 60 dagen voor aankomst van de gast wordt geannuleerd, behoudt het bureau ten minste 30% van het betaalde bedrag.
COVID ANNULERINGSVOORWAARDEN:
Alleen als de grenzen worden gesloten (Kroatië of het land van herkomst van de gast) binnen 60 dagen tot de aankomst van de gast, wordt het betaalde bedrag van 30% aan de gast terugbetaald. We vragen alle gasten om alle aankomstvoorwaarden en de geldende maatregelen in de Republiek Kroatië en het land van herkomst in acht te nemen. We willen er ook op wijzen dat de gast zich van tevoren (voor aankomst) moet informeren over de voorwaarden en maatregelen. Het bureau neemt geen verantwoordelijkheid voor de geldende beperkingen en maatregelen en zal dergelijke redenen niet als een rechtvaardigende voorwaarde voor de annulering van de reservering en terugbetaling beschouwen. Bijvoorbeeld: wachten op het vaccin, rode lijst, verplichtingen van zelfisolatie of quarantaine, vasthouden aan de grens vanwege extra papierwerk, etc.