Annuleringsbeleid
HUURVOORWAARDEN
1. Tussen de huurder en de verhuurder wordt een huurovereenkomst gesloten.
2. Met zijn handtekening of de boeking accepteert de huurder de huurovereenkomst en de volgende huurvoorwaarden. De huurovereenkomst is juridisch bindend voor beide partijen.
3. Betaling van de huur:
Een reservering van het appartement, tot 6 weken voor je vertrek, is pas definitief na ontvangst van de aanbetaling van 20% van je huurprijs, binnen 7 dagen na ontvangst van de huurovereenkomst op onze rekening, met vermelding van het bonnummer, en de terugzending van de ondertekende huurovereenkomst (ook binnen 7 dagen). De boeking van ons huis vindt dan plaats bij ontvangst van je restbetaling op onze rekening, uiterlijk 6 weken voor je vertrek, dit garandeert de correcte overdracht van het geboekte huurobject.
Het niet doen van de aanbetaling en het terugsturen van de huurovereenkomst binnen 7 dagen, leidt tot een stilzwijgende, wederzijdse en juridisch bindende annulering van de boeking.
Bij een boeking binnen de laatste 6 weken voor vertrek, wordt een reservering met gelijktijdige boeking pas definitief na ontvangst van het volledige huurbedrag binnen 7 dagen na ontvangst van de huurovereenkomst op onze rekening, met vermelding van het bonnummer, en de terugzending van de ondertekende huurovereenkomst (ook binnen 7 dagen). Pas dan is de chalet of de "hut" definitief voor je geboekt. Het niet betalen van het volledige huurbedrag of het terugsturen van de huurovereenkomst binnen 7 dagen leidt tot een stilzwijgende, wederzijdse en juridisch bindende annulering van de reservering.
Bij de sleuteloverdracht wordt een borg van 100,00 € in rekening gebracht.
4. Bij annulering door de huurder tot 90 dagen voor vertrek is de annulering gratis. Bij annulering door de huurder tussen 89 - 42 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 20% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering door de huurder tussen 41 - 28 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 50% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering door de huurder tussen 27 - 14 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 75% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering door de huurder vanaf 13 dagen voor vertrek tot de aankomstdag berekent de verhuurder 100% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten.
We raden aan een annuleringsverzekering af te sluiten.
5. De kosten voor aanvullend geboekte diensten moeten voor je aankomst aan de verhuurder worden betaald.
Bij een boeking zijn per persoon een linnenpakket met eenmaal beddengoed en een grote en een kleine handdoek inbegrepen.
Voor kinderen onder de 3 jaar bieden we om hygiënische redenen geen linnenpakketten aan.
In elk huis wordt een kinderbedje en een kinderstoel voor peuters beschikbaar gesteld.
6. Bij overname van het huurobject moet het meubilair, linnen, servies en huishoudelijke artikelen worden gecontroleerd. Eventuele gebreken moeten onmiddellijk worden gemeld. Voor de door de huurder meegenomen spullen wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
7. De huurder heeft recht op het huurobject op de dag van aankomst tussen 15:00 uur en 18:00 uur, op de dag van vertrek tot 10:00 uur. Speciale regelingen voor aankomst- en vertrektijden kunnen in uitzonderlijke gevallen telefonisch worden aangevraagd.
8. Het huurobject mag alleen worden bewoond door het aantal personen dat in de huurovereenkomst is vermeld (kinderen worden als overeenkomstig te overwegen personen beschouwd). Bezoek van niet-geregistreerde personen is niet toegestaan. Overtredingen worden bestraft met onmiddellijke beëindiging van de huurovereenkomst zonder recht op terugbetaling van reeds betaalde diensten.
9. Huisdieren zijn alleen toegestaan in alle huizen na voorafgaand verzoek en betaling. Roken is in het huurobject absoluut verboden. Overtredingen worden bestraft met onmiddellijke beëindiging van de huurovereenkomst zonder recht op terugbetaling van reeds betaalde diensten.
10. De huurder is verantwoordelijk voor het huurobject en al zijn meubilair. Hij moet het zorgvuldig behandelen en verplicht zich om alle schade te vergoeden die door hem of zijn medebewoners is veroorzaakt. We raden aan om te controleren of er een particuliere aansprakelijkheidsverzekering is. Bij vertrek moet het vakantiehuis in een schone staat worden achtergelaten.
12. -
13. De vaatwasser is leeg, het servies is schoon en het huis moet bezemschoon worden achtergelaten. Als dit niet het geval is, wordt er telkens 15,00 € voor de schoonmaak van de borg ingehouden!!!
14. De toeristenbelasting moet volgens de lokale toeristenbelastingverordening door de huurder bij aankomst contant worden betaald, evenals de borg van 100,- €.
15. In de winter kan er door ijs en sneeuw hinder ontstaan bij het bereiken van de parkeerplaatsen direct voor het huis. Er moet op worden gelet dat er niet onbevoegd op vreemd terrein wordt geparkeerd. De gevallen verse sneeuw op het terrein moet zelf worden geruimd.
16. De sleuteloverdracht vindt plaats op afspraak ter plaatse door ons beheer. Bel ongeveer een uur voor je aankomst daar, dan komt ons beheer naar het huis en geeft je de sleutel.
17. Noodnummers: 0172 40 48 45 4 of 017 55 66 00 55 of 04531 87 39 1 of 0157 52 13 83 39
18. Faxnummer: 04531 670 14 35
Met "Harzlijke" groeten
Familie Peemöller