Annuleringsbeleid
HUURVOORWAARDEN
1. Tussen de huurder en de verhuurder wordt een huurovereenkomst gesloten.
2. Met zijn handtekening of boeking accepteert de huurder de huurovereenkomst en de volgende huurvoorwaarden. De huurovereenkomst is voor beide partijen juridisch bindend.
3. Betaling van de huur:
Een reservering van het huis, tot 6 weken voor uw vertrek, is pas geldig na ontvangst van de aanbetaling van 25% van de huurprijs: als de 25% minder dan 100,- € is, maar minimaal 100,- €, binnen 7 dagen, na de boekingsbevestiging op onze rekening, met vermelding van het bonnummer, en de terugzending van het ondertekende huurcontract (ook binnen 7 dagen) voor u als bindend. Het niet betalen van de aanbetaling of het terugsturen van het huurcontract binnen 7 dagen na de boekingsbevestiging leidt tot een stilzwijgende, wederzijdse en juridisch geldige annulering van de reservering. De boeking van ons huis wordt dan gedaan met de ontvangst van uw restbetaling op onze rekening, uiterlijk 6 weken voor uw vertrek, dit garandeert de juiste overdracht van het geboekte huurobject.
Bij een boeking binnen de laatste 6 weken voor vertrek, is een reservering met gelijktijdige boeking pas geldig na ontvangst van het volledige huurbedrag binnen 7 dagen na de boekingsbevestiging voor u als bindend. Pas dan is het chalet of de "hut" definitief voor u geboekt. Het niet betalen van het volledige huurbedrag of het terugsturen van het huurcontract binnen 7 dagen na de boekingsbevestiging leidt tot een stilzwijgende, wederzijdse en juridisch geldige annulering van de reservering.
Bij de sleuteloverdracht wordt een borg van 200,00 € gevraagd, die bij vertrek wordt verrekend met de verbruikskosten (volgens meterstanden) - elektriciteit: momenteel 0,23 € / kw/h, water/riolering: momenteel 5,50 €/m3 (helaas zo duur in Hahnenklee). Bij een boeking tot 6 weken voor aanvang van de huurperiode dient de volledige huurprijs onmiddellijk na ontvangst van het huurcontract te worden betaald.
4. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder tot 90 dagen voor vertrek is de annulering gratis. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder tussen 89 - 42 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 25% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder tussen 41 - 28 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 50% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder tussen 27 - 14 dagen voor vertrek berekent de verhuurder 75% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten, maar minimaal 100,00 €. Bij annulering van de huurovereenkomst door de huurder vanaf 13 dagen voor vertrek tot de dag van aankomst berekent de verhuurder 100% van de totale kosten van het factuurbedrag als annuleringskosten.
Wij raden aan een annuleringsverzekering af te sluiten.
5. De kosten voor extra geboekte diensten dienen voor uw aankomst aan de verhuurder te worden betaald.
Bij een boeking zijn per persoon een linnenpakket met eenmaal beddengoed en drie handdoeken inbegrepen.
Voor kinderen onder de 3 jaar bieden wij om hygiënische redenen geen linnenpakketten aan.
In elk huis wordt een kinder - reisbedje en een kinder - kinderstoel voor peuters ter beschikking gesteld.
Wij verhuren NIET-ROKERS chalets en - blok - "hutten"! Allergiepatiënten neem a.u.b. contact met ons op. Een boeking omvat een schoon huis, evenals een theedoek, toiletpapier, afwasmiddel voor de keuken en zeep voor de badkamer, voor het eerste gebruik.
6. Bij overname van het huurobject dient het meubilair, linnen, servies en huishoudelijke artikelen te worden gecontroleerd. Eventuele gebreken dienen onmiddellijk te worden gemeld. Voor door de huurder ingebrachte zaken wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
7. De huurder heeft recht op het huurobject op de dag van aankomst tussen 15:00 uur en 18:00 uur, op de dag van vertrek tot 10:00 uur. Speciale regelingen voor aankomst- en vertrektijden kunnen in uitzonderlijke gevallen telefonisch worden aangevraagd.
8. Het huurobject mag alleen bewoond worden door het aantal personen dat in het huurcontract is vermeld (kinderen worden beschouwd als overeenkomstig in aanmerking te nemen personen). Bezoek van niet aangemelde personen is niet toegestaan. Overtredingen worden bestraft met onmiddellijke beëindiging van het huurcontract zonder recht op terugbetaling van reeds betaalde diensten.
9. Huisdieren zijn in alle huizen alleen toegestaan na voorafgaande aanvraag en betaling. Roken is in het huurobject absoluut verboden. Overtredingen worden bestraft met onmiddellijke beëindiging van het huurcontract zonder recht op terugbetaling van reeds betaalde diensten.
10. De huurder is verantwoordelijk voor het huurobject en de volledige inrichting. Hij dient er zorgvuldig mee om te gaan en verplicht zich alle door hem of zijn medebewoners veroorzaakte schade te vergoeden. Wij raden aan te controleren of er een particuliere aansprakelijkheidsverzekering is. Bij vertrek dient het vakantiehuis in schone staat te worden achtergelaten.
12. Helaas kunnen wij om logistieke redenen geen hout voor de open haard aanbieden. Brandhout kunt u echter kopen in de kiosk "kleines Hexenhaus" tegenover de kabelbaan in de Rathausstraße 9, in de supermarkt in Clausthal-Zellerfeld, in de bouwmarkt in Goslar of zelf meenemen. In de houtkachel mag alleen droog hout (houtvochtigheid) worden verbrand! De open haard en de houtskoolgrill dienen bij vertrek koud en schoon te worden achtergelaten. Als dit niet het geval is, wordt er telkens 15,00 € voor de schoonmaak van de borg ingehouden!!!
13. De vaatwasser is leeg, het servies is schoon en het huis is bezemschoon achter te laten. Als dit niet het geval is, wordt er telkens 15,00 € voor de schoonmaak van de borg ingehouden!!!
14. De toeristenbelasting moet volgens de plaatselijke toeristenbelastingverordening door de huurder bij aankomst contant worden betaald, evenals de borg van 100,- €.
15. In de winter kan het door gladheid en sneeuw moeilijk zijn om de parkeerplaatsen direct voor het huis te bereiken. Let erop dat u niet onbevoegd op andermans terrein parkeert. De gevallen sneeuw op het terrein moet zelf worden geruimd.
16. De sleuteloverdracht vindt plaats na overleg ter plaatse door onze administratie.
Bel ongeveer een uur voor uw aankomst, dan komt onze administratie naar het huis en overhandigt u de sleutel.
GPS - Tracks, wandelroutes, hardlooproutes en fietsroutes van 2 - 42,195 Km, om te bekijken en te downloaden, vindt u op onze homepage:
www.Harz-Blockhaus.de
17. Noodnummers: 0172 40 48 45 4 of 017 55 66 00 55 of 04531 87 39 1 of 0157 52 13 83 39
18. Faxnummer: 04531 670 14 35
Met "Harzelijke" groeten
Familie Peemöller